dissabte, 7 d’abril del 2007

Una classe de Filo,,


Text escrit el 24 de febrer del 2007.

Aquests dies, a classe de Filosofia, hem estat tocant el tema del multiculturalisme i les diferents etnies. Evolucionisme unilineal, neoevolucionisme multilineal, multiculturalisme, actitus més freqüents davant de la diversitat cultural... És un tema actual i amè, un tema que dona molt de marge i que fins i tot ens va permetre fer un petit debat improvitzat a una de les hores de classe. I per sorpresa meva vaig poder veure actituds i pensaments de tota mena respecta a l’immigració i el multiculturalisme. Vaig poder veure opininons més o menys fonamentades i també vaig poder escoltar arguments que no tenian ni cap ni peus. Vaig poder veure la intolerancia per part d’alguns dels meus companys davant el multiculturalisme i la tolerància i el respecte per part d’uns altres. Es van dir moltes coses i es van parlar de moltes altres. Va haver-hi gent que no va parlar, gent que jo sé, adopta una actitud racista davant d’aquestes situacions. I també va haver-hi gent que va expressar el seu respecte cap a les altres cultures i va votar per la convivència i el diàleg entre aquestes.
M’atreviria a dir, que tots estavem molt submergits en el tema, tots voliem donar el nostre punt de vista i la nostra opinió, tots voliem tenir la paraula i voliem expressar-nos. Tots menys un noi... a primera fila, creuat de braços i amb el cap entre ells, un noi Colombia i Amèrica, un noi que no se sentia d’enlloc perque mai havia viscut permanentment a cap pais. Algú s’havia fixat en ell? O només jo m’estava preguntant com es sentiria a tots aquests comentaris que d’una o altra manera l’afectaven tant? Tots parlavem de com ens sentiem amb la vinguda d’immigrants, tots jutjavem i opinavem, tots... menys ell. Potser ell era la persona indicada per explicar-nos la dificultat que té una persona per a sentir-se acceptada per una cultura diferent a la seva, potser ell ens podia explicar com se sent un fora del seu lloc d’origen, potser ens podia fer comprendre i veure ho dificil que ha de resultar tot plegat.
Sortim d’escola i passejem, li dic que l’he vist molt callat i li pregunto que pensava, ell em contesta amb una simple frase i canvia de tema: “El que deieu tots allà, m’ho estaveu dient a mi”. No vaig voler dir re més al respecte, només seguia preguntant-me si els demés de la classe s’havien adonat també d’aquest fet.

4 comentaris:

...HomeSearcher... ha dit...

i té raó...la gent ha de adonar-se comte que el que es vull aconseguir és una vida millor...no es culpa seva que no va tenir la sort que van tenir vosaltres..gràcies per aquest petit espai..

Tals ha dit...

A vegades hi ha gent que diu les coses sense pensar i sense adonar-se d'allò que els envolta. Hi ha actituds que són més difícils d'acceptar quan tens algú a prop que et mostra l'altre cantó de les coses, tant de bo els altres també se n'hagin adonat.

Anònim ha dit...

Hola Marta supongo que sabras quien soy. La verdad esque no se dieron cuenta de aquella persona de la qual podriamos haver aprendido tanto sobre este tema. La verdad esque mucha gente no tenia razon y no tubieron le tubieron en cuenta ya que es como uno mas de nosotros y yo creo que es basicamente por eso que no nos dimos cuenta.

Cuidate.

мαятα ha dit...

La veritat amics, és que jo estic amb en Jonatan. Crec que ningú - vale, si... potser dues o tres persones - és va adonar del que allà passava. I realment és una pena, perquè podria haver estat una bona oportunitat per aprendre, nosaltres i ell (si, tu també...gràcies per postejar).
I a vosaltres també Jonatan, i Tals gràcies per la vostra opinió. :)

Salutacions a tots!

Ah, tals! I tant que et llegeixo, i puc dir-te que moltes vegades em deixes bocabadada amb els teus escrits! No ho deixis!! Un petó^^

Marta.